Care sunt tendinţele care vor influenţa consumul în 2024: AI-ul, sustenabilitatea şi promoţiile vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături

Autor: Cristina Roşca 13.02.2024

Analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor au identificat în total şase tendin­ţe care îşi vor pune amprenta asupra compor­ta­mentului de consum în acest an, marcat pe de-o parte de tensiuni geopolitice şi de proble­me economice, iar pe de alta de revoluţia teh­nolo­gică. An de an, specialiştii de la Euromonitor analizează piaţa şi extrag acele tendinţe care vor influenţa consumul în funcţie de context.

În 2024, AI-ul, sustenabilitatea şi promo­ţiile se numără printre factorii care vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături.

„În contextul inteligenţei artificiale, apar noi şi noi instrumente care sunt folosite pentru a influenţa deciziile consumatorilor şi pentru a schimba aşteptările acestora când vine vorba de relaţia cu brandurile. Tehnolo­gia e tot mai prezentă şi integrată în viaţa de zi cu zi a consumatorilor. Companiile ar trebui să folosească mai mult AI-ul pentru a oferi oamenilor o experienţă personalizată“, spun analiştii de la Euromonitor.

În ceea ce-i priveşte pe consumatori, studiul companiei de cercetare de piaţă a re­levat că 40% dintre respondenţi sunt confor­tabili cu a primi recomandări personalizate de la asistenţi digitali, însă mai puţin de 20% dintre oameni consideră că aceştia sunt capabili să răspundă la întrebări complexe legate de varii probleme din procesul de cumpărare. Tot consumatorii au mai spus că sustenabilitatea s-a numărat şi se numără printre preocupările lor. Spre exemplu, peste 60% dintre persoane şi-au dorit ca prin alegerile făcute să aibă un impact pozitiv asupra mediului înconjurător.