ZF Live. Liviu Gheorghe şi Răzvan Stoenescu, Asociaţia Winelover România: România nu există în primele opt-zece opţiuni de vinuri în străinătate. În meniurile din restaurantele din afară, vinurile româneşti sunt ceva exotic
♦ România este al treisprezecelea producător de vin la mondial de vin, dar nu se clasează nici măcar în top 30 exportatori.
Cramele româneşti încep să mizeze pe export, mai ales că pandemia a închis unul dintre cele mai importante canale şi anume HoReCa. Pe de altă parte, vinurile din România nu există în topul preferinţelor consumatorilor la nivel internaţional, aşa cum este cazul vinurilor franţuzeşti, italiene sau spaniole – au spus Liviu Gheorghe, vicepreşedinte al Winelover România şi Răzvan Stoenescu, preşedinte al Winelover România, asociaţie care îşi propune să promoveze vinurile româneşti de calitate.
„Pandemia a venit cu o multitudine de lucruri rele, dar a venit şi cu câteva lucruri bune sau obligaţii. Dispărând canalul HoReCa din cauza măsurilor de distanţare socială, a împins cramele să se orienteze şi spre alte canale de vânzare“, a spus Liviu Gheorghe, vicepreşedinte al Winelover România, asociaţie care are circa 30 de membri în prezent, în cadrul emisiunii de business ZF Live.