Polonia, cea mai mare economie est-europeană, ocupă locul trei în UE la lungimea reţelei feroviare şi locul doi la cantitatea de mărfuri transportate cu trenul şi investeşte zeci de miliarde de euro în dezvoltarea sectorului. România, cu o reţea de două ori mai mică decât cea poloneză, are un trafic de marfă de patru ori mai redus

Autor: Bogdan Cojocaru 23.02.2024

România se află undeva la mij­locul clasamentului european din punctul de vedere al acope­ririi teritoriale cu infrastructură de cale ferată, având în faţă ţări precum Ungaria, Cehia şi Germania, cu un re­lief mai prietenos cu infrastructura de transport în general, dar şi state muntoase ca Austria. Calea ferată este cea mai ieftină şi sigură modalitate de a transporta mărfuri pe uscat pe distanţe lungi şi de aceea este considerată vitală pentru dezvoltarea economică.  China, cel mai mare exportator al lumii, face demonstraţie de forţă co­mer­cială trimiţându-şi trenurile de marfă pe distanţe de mii de kilometri pâ­nă în Polonia, Germania, Spania şi chiar Marea Britanie.