Polonia, cea mai mare economie est-europeană, ocupă locul trei în UE la lungimea reţelei feroviare şi locul doi la cantitatea de mărfuri transportate cu trenul şi investeşte zeci de miliarde de euro în dezvoltarea sectorului. România, cu o reţea de două ori mai mică decât cea poloneză, are un trafic de marfă de patru ori mai redus
Autor:
Bogdan Cojocaru
23.02.2024
România se află undeva la mijlocul clasamentului european din punctul de vedere al acoperirii teritoriale cu infrastructură de cale ferată, având în faţă ţări precum Ungaria, Cehia şi Germania, cu un relief mai prietenos cu infrastructura de transport în general, dar şi state muntoase ca Austria. Calea ferată este cea mai ieftină şi sigură modalitate de a transporta mărfuri pe uscat pe distanţe lungi şi de aceea este considerată vitală pentru dezvoltarea economică. China, cel mai mare exportator al lumii, face demonstraţie de forţă comercială trimiţându-şi trenurile de marfă pe distanţe de mii de kilometri până în Polonia, Germania, Spania şi chiar Marea Britanie.