Antreprenori locali. Eliodor Apostolescu, proprietarul producătorului pufuleţilor Gusto: Aproape 12 ani am simţit că suntem dezavantajaţi la export pentru că suntem din România. Acum, nimeni nu-şi mai pune problema, suntem un brand pe care şi-l doresc şi atât. Brandul românesc Gusto are astăzi prezenţă pe 50 de pieţe

Autor: Cristina Roşca 15.03.2024

PhoenixY, compania care produce pufuleţii Gusto, a avut în 2022, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 180 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Antreprenorul autohton Eliodor Apostolescu, proprietarul companiei PhoenixY, cea care deţine în portofoliu brandul de pufuleţi Gusto, spune că deşi a ieşit la export acum multă vreme, abia recent faptul că vine din România nu mai repre­zintă un dezavantaj.

„Dacă lăsăm la o parte etnicii ro­mâni din străinătate şi ne referim la consumatorii autohtoni din diverse ţări, la început, faptul că eram un brand românesc a fost un mare deza­vantaj“, povesteşte omul de afaceri care astăzi a dus pufuleţii Gusto în peste 50 de ţări.

Primele pieţe externe pe care compania le-a accesat au fost Italia şi Spania, iar asta pentru că amândouă sunt ţări cu comunităţi mari de ro­mâni, ţări unde românii au migrat în căutarea unui loc de muncă, ex­plică Eliodor Apostolescu.

Între timp, peste 60% din pro­duc­ţia de la fabrica din Băicoi, Pra­ho­va, ia drumul exportului, în timp ce restul este destinat pieţei locale.