Un grup de 15 branduri româneşti de produse plant-based, cu afaceri de peste 10 mil. euro, s-au reunit într-un patronat. Toată piaţa de produse plant-based avea o valoare de peste 33 mil. euro în 2022.
Cinsprezece branduri româneşti de produse plant-based, o nişă care creşte susţinut şi în România, s-au asociat pentru a promova categoria în care activează şi au fondat Organizaţia Patronală a Producătorilor de Alimente Vegetale din România (OP PAV). Organizaţia are 15 membri fondatori, cu o cifră de afaceri cumulată de 52 de milioane de lei (circa 10,5 mil. euro) în 2023, în creştere cu aproximativ 35% faţă de anul precedent.
„Având valori de viaţă comune, asocierea noastră a venit natural, din dorinţa de a avea o voce comună şi mai puternică, pentru de a promova categoria produselor alternative (şi sutenabile) şi de a atrage alături de noi oameni care vor să fie parte a soluţiei, nu a problemei“, a declarat Andrei Roşu, preşedinte al OP PAV şi fondator al brandului Filgud, companie care produce alternative ale lactatelor şi brânzeturilor.