ZF Live. Diana Andone, Universitatea Politehnică Timişoara: Potenţialul realităţii virtuale pentru educaţie şi pentru zona de ştiinţă este extraordinar

Autor: Ramona Cornea 08.04.2024

„Nu este aşa numai la nivel de copii sau tineri, ci şi la nivelul adulţilor, pentru că va fi mult mai ieftin să poţi să pregăteşti un specialist, un sudor, de exemplu, într-o tehnologie foarte nouă, foarte avansată, care mai întâi testează şi evaluează foarte mult tehnologia şi echipamentul în realitate virtuală“.

Potenţialul realităţii virtuale pentru educaţie şi pentru zona de ştiinţă este unul extraordinar, la fel şi atractivitatea acestei tehnologii, susţine Diana Andone, director al Departamentului de educaţie digitală şi învăţământ la distanţă al Universităţii Politehnice din Timişoara.

„Potenţialul şi atractivitatea realităţii virtuale pentru educaţie şi pentru zona de ştiinţe sunt extraordinare. Nu este aşa numai la nivel de copii sau tineri, ci şi la nivelul adulţilor, pentru că va fi mult mai ieftin să poţi să pregăteşti un specialist, un sudor, de exemplu, într-o tehnologie foarte nouă, foarte avansată, care mai întâi testează şi evaluează foarte mult tehnologia şi echipamentul în realitate virtuală. Se practică această metodă în medicină, în chirurgie, mai ales în neurochirurgie sau în chirurgia cardiacă de câţiva ani în întreaga lume şi deja începe să prindă şi în România. Deci potenţialul educativ este foarte mare nu numai la nivel incipient, adică în şcoli, gimnaziale, liceu, ci şi în educaţia adulţilor“, a spus ea în cadrul emisiunii de business ZF Live.