Daniela Catrinoiu, CIO, FAN Courier: Industria curieratului se confruntă de ani de zile cu o lipsă acută de forţă de muncă. Cu cât tehnologizăm mai mult, cu atât gestionăm mai bine acest deficit

Autor: Alexandra Matei 30.04.2024

FAN Courier, liderul pieţei de curierat din România, gestionează lipsa forţei de mun­că din industria în care activează cu aju­torul tehnologiei şi al digitalizării operaţiu­ni­lor din cadrul businessului, după cum spune Daniela Catrinoiu, CIO al FAN Courier.

Digitalizarea, menţionează ea, este un proces care a pornit încă din pandemie, feno­men care a grăbit implementarea soluţiilor digitale în business.

„Pandemia ne-a provocat să găsim rapid soluţii pentru situaţii inedite pe care nu le mai întâlnisem până atunci şi a venit cu o schimbare majoră de mindset, grăbind astfel adoptarea şi implementarea unor soluţii digi­tale. Industria curieratului se confruntă de ani de zile cu o lipsă acută de forţă de muncă, lipsă care se adânceşte de la an la an şi care se observă şi în numărul în creştere al anga­jaţilor aduşi din Asia. În acest context, cu cât putem să tehnologizăm şi să digitalizăm mai mult, cu atât putem să gestionăm mai bine acest deficit de forţă de muncă, pe care îl resimţim din plin în ultimii ani“, a spus pentru ZF Daniela Catrinoiu.

Ziarul Financiar a discutat recent cu câteva dintre cele mai mari companii din ţară, prezente în Top 1.000 cele mai mari companii din România, catalogul realizat de ZF în parteneriat cu Deloitte, pentru a afla cum au reuşit să implementeze tehnologia în business şi cum ajută digitalizarea în proce­sele de zi cu zi ale fiecărei companii în parte.