Google negociaza soarta YouTube

Autor: Radu Tataru-Marinescu 06.11.2006
Google a inceput o campanie frenetica de negocieri cu companiile media traditionale, avand ca obiect convingerea acestora de a furniza continut pentru YouTube, scrie Financial Times. Directorul executiv al Google, Eric Schmidt, impreuna cu alti directori ai companiei s-au intalnit cu reprezentatii CBS, Viacom, Time Warner, NBC Universal, News Corp, oferind plati in avans de zeci de milioane de dolari pentru drepturile de transmitere pe YouTube.
In functie de rezultatele negocierilor, Google ar putea castiga primul loc pe piata de video online sau ar putea declansa un val de procese privind incalcarea drepturilor de autor de catre YouTube.
Evolutia YouTube i-a determinat pe specialisti sa considere ca acest format va deveni principalul canal de distributie a productiilor de televiziune si a filmelor. Ins a in acest moment, foarte multe dintre clipurile vizionate zilnic pe YouTube provin de la companii din media traditionale.
O parte dintre analisti considera ca un rezultat negativ al negocierilor ar putea determina o soarta pentru YouTube similara cu cea a Napster, un serviciu de muzica online infiintat in urma cu sapte ani si inchis dupa un val de procese privind incalcarea drepturilor de autor.