Kent a majorat vanzarile BAT

Autor: Dana Ciriperu 28.07.2006
Compania British American Tobacco Romania, producatorul marcilor Dunhill si Kent, a inregistrat o crestere de 3% a volumului de vanzari in primul semestru din acest an fata de aceeasi perioada din 2005.
"Cota de piata volumica a inregistrat o crestere de 8% fata de primul semestru al anului 2005", a declarat Adrian Popa, director corporate and regulatory affairs al BAT Romania. BAT are o cota valorica de 37,6% pe piata locala, potrivit informatiilor companiei, care citeaza un studiu AC Nielsen din luna iunie a acestui an.
In primul semestru din acest an filiala din Romania a producatorului de tigarete British American Tobacco a consemnat o crestere a volumului de vanzari, a cotei de piata si a profitului, potrivit informatiilor financiare publicate de grup. "Pe rformantele legate de volumele vandute se datoreaza in principal marcii Kent", sustin reprezentantii BAT.
"Numai marca Kent a reprezentat, in iunie, 14,6% din piata", a mai spus Adrian Popa. Alaturi de Dunhill si Kent, portofoliul BAT mai include brandurile Vogue, Pall Mall, Lucky Strike si Viceroy.
BAT Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 421 mil. euro, in crestere in euro cu aproape 40% fata de anul precedent. In aceeasi perioada, profitul companiei a ajuns la aproape 27 mil. euro, fata de 15,3 mil. euro in 2004. Numarul angajatilor din Romania a scazut de la 647 in 2004 la circa 500 la sfarsitul anului trecut.
Alaturi de Romania, Rusia, Italia, Ungaria si Franta au avut la randul lor o contributie importanta la profitul British American Tobacco, in prima jumatate a anului, compensand declinul consemnat in Spania, Ucraina si Polonia. Profitul operational al British American Tobacco a crescut cu 6% in primul semestru din acest an, la 1,325 de miliarde de lire sterline.
Estimata la peste un miliard de euro, piata locala a produselor din tutun este disputata de trei companii internationale - Philip Morris (PM), British American Tobacco (BAT) si Japan Tobacco International (JTI). Acestea detin aproape 90% din piata totala a tigarilor. Celor trei companii care-si disputa cea mai mare parte a pietei li se adauga Galaxy Tobacco (fosta Societatea Nationala Tutunul Romanesc) si Gallaher, cel mai nou jucator din piata, cu o cota de aproape 4% in 2005.
In ceea ce priveste volumele vandute in 2005, acestea au depasit 35-36 de miliarde de tigari.
Potrivit unui studiu realizat de AC Nielsen, tigarile au dominat anul trecut piata bunurilor de larg consum, romanii cheltuind peste 1 miliard de euro pe tigari.
In acest context, valoarea pietei este mult mai mare, daca tinem cont de faptul ca analiza AC Nielsen a cuprins doar piata de retail, fara a inregistra date din piata de HoReCa in principal si din magazinele cash&carry.
Cresterea sistematica a preturilor la tigari va intretine pozitia de lider in valoare a acestei categorii si in acest an, potrivit estimarilor companiei de cercetare.