Cadbury, pe profit datorita dezvoltarii pietei

Autor: Catalin Lupoaie 27.07.2005
Profitul Cadbury Schweppes, cea mai mare firma de dulciuri din lume, s-a majorat dupa ce a inregistrat un inceput de an puternic, informeaza BBC. In primul semestru, profitul inaintea impozitarii a crescut cu 10%, pana la 344 de milioane de lire sterline (497 de milioane de euro), avand vanzari cu 60% mai mari decat anul trecut. Chiar daca exista o concurenta acerba pe aceasta piata, Cadbury previzioneaza o crestere continua a vanzarilor si se asteapta sa intalneasca tintele financiare propuse pentru acest an. Printre produsele Cadbury se numara ciocolata Dairy Milk si bauturile Dr Pepper. Recent, compania a redus din costuri, pentru a putea investi in aparitia pe piata a unor produse noi. "Previziunile noastre au fost ajutate de dezvoltarea firmei, dar si de cresterea vanzarilor", spune Todd Stitzer, presedintele executiv al Cadbury. Dez voltarea la nivel global a companiei a fost pusa sub semnul intrebarii, din cauza situatiei economice mondiale precare a mai multor segmente de piata. "Dar, in multe parti ale lumii, afacerea se dezvolta foarte bine, mai ales in Statele Unite si in America Latina", adauga Stitzer.