Televiziune digitala prin cablu TV si fibra optica, in Bucuresti

Autor: Mihai Musatoiu 20.04.2005
Consumatorii bucuresteni vor avea acces in scurt timp la primele servicii de televiziune digitala, anuntate in paralel de companiile Astral Telecom si iNES.

Televiziunea digitala permite oferirea unor servicii suplimentare precum pay-per-view sau video-on-demand (utilizatorul alege evenimentul, emisiunea sau filmul pe care doreste sa-l vada si plateste "la bucata").

Serviciile de televiziune digitala vor fi oferite de catre Astral prin reteaua proprie de cablu TV. Oficialii companiei au declarat pentru ZF ca au in vedere, pe viitor, lansarea unor servicii de tip pay-per-view si ca vor extinde aria de acoperire a televiziunii digitale la alte 12 orase in afara de Bucuresti, pana la mijlocul acestei veri.

Astral a lansat totodata si serviciul Triplay pentru consumatorii individuali, care le va oferi acestora acces la Internet de mare viteza (pana la 384 kbps) si pana la 1.000 de minute de convorbiri telefonice gratuite lunar, in retelele fixe si mobile. Ofi cialii companiei nu au dorit sa precizeze deocamdata tarifele pentru noile servicii, acestea urmand sa fie facute publice pe durata expozitiei IT&C CERF 2005 (20-24 aprilie).

Astral Telecom furnizeaza servicii de televiziune prin cablu in peste 800.000 de locuinte din mai mult de 150 de localitati, servicii de Internet si transmisii de date in peste 35 din cele mai importante judete, precum si servicii de telefonie fixa IP (pe suport Internet).

La randul sau, compania iNES Group a lansat serviciul de televiziune digitala prin Internet iNES IPTV, disponibil intr-o prima faza in Bucuresti, a anuntat directorul executiv al firmei, Iosif Szavuj.

Serviciul va fi disponibil in cadrul unui pachet care integreaza serviciile IPTV, telefonie si acces Internet si va fi transmis prin reteaua de fibra optica a firmei.

"Pachetul se adreseaza celor cu nevoi complexe de comunicare si include conexiune la Internet cu viteza garantata de 128 kb, precum si servicii de telefonie cu minute incluse", a adaugat oficialul iNES. Pentru acest an, firma estimeaza ca numarul utilizatorilor se va incadra intre 500 si 1.000 de abonati.

"Pretul unui abonament, in care sunt incluse pana la 200 de canale de televiziune, va oscila intre 60 si 120 de euro, la care se adauga 500 de euro pentru infrastructura, precum si costurile pentru alte servicii, printre care furnizarea de filme, inregistrarea emisiunilor favorite, acestea din urma disponibile in perioada urmatoare", a mai spus Szavuj.

El a precizat ca serviciul va fi disponibil in toata Capitala si va fi extins, in urmatorii ani, la nivelul intregii tari.

"Bucurestiul este o piata de circa 10.000 de abonati, in trei ani. Pe masura ce vanzarile de echipamente de infrastructura necesare vor creste, acestea se vor ieftini, ceea ce va influenta pozitiv costul", a subliniat directorul executiv al iNES.

Conform directorului de vanzari al grupului, Lucian Bala, iNES a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4 milioane de euro. Pentru acest an, Bala estimeaza ca iNES va ajunge la o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro.

Controlata de doua persoane fizice, iNES Group are ca obiect de activitate furnizarea de servicii internet, publicitate si web development, furnizarea de solutii de telecomunicatii. mihai.musatoiu@zf.ro