Seful Connex: Managementul si brandul raman pe loc. Cel putin pana in septembrie

Autori: Dan Dragomir , Vali Birzoi 18.03.2005


Pana la finalizarea tranzactiei de vanzare a operatorului MobiFon catre Vodafone, asteptata pentru luna septembrie, eforturile de improspatare a brandului Connex si programul de lansare a primului serviciu de telefonie de generatia a treia (3G) din Romania vor continua, iar echipa de management si angajatii vor ramane pe loc si dupa finalizarea afacerii, a declarat pentru Ziarul Financiar Ted Lattimore, presedinte si director de operatiuni (COO) al MobiFon.


"Vom avea in continuare o politica la fel de agresiva pe partea de marketing, dar si pentru produse si servicii", a mai dezvaluit Lattimore.


"Intr-unul din mesaje, Vodafone spune foarte clar faptul ca a cumparat si echipa din Romania. Au platit o suma considerabila pentru o companie care functioneaza bine si este bine condusa. In general, cele 26 de subsidiare Vodafone din lume sunt conduse de management local. Asa ca suntem convinsi ca nu vor exista schimbari in management sau in randul angajatilor", a precizat seful Connex.


Dupa finalizarea tranzactiei, Vodafone va decide daca va veni cu brand propriu pe piata locala sau daca va folosi o combinatie de branduri, a precizat Lattimore.


Este deocamdata prea devreme pentru a evalua impactul acestei achizitii asupra clientilor companiei, insa el nu poate fi decat favorabil, estimeaza presedintele MobiFon. "Vodafone este cel mai mare grup de telefonie mobila din lume si vor fi cu siguranta numeroase initiative pe care le pot aduce cu succes pe piata din Romania", a spus el.


Deocamdata, Connex va continua programele deja incepute, respectiv improspatarea brandului sub sloganul "Connex for the Future", si implementarea serviciului de telefonie de generatia a treia (3G), a spus el.


"Vom continua de asemenea politica de dezvoltare la nivel regional", a explicat seful MobiFon.


Intrebat de ce crede ca Vodafone a ales exact acest moment pentru a intra in forta pe piata din Romania, Ted Lattimore a declarat ca relatia privilegiata dintre cele doua companii si cresterea puternica a Connex au fost factorii importanti. De asemenea, apropiata integrare in Uniunea Europeana i-a convins pe cei de la Vodafone sa cumpere compania din Romania.


Venirea pe piata locala a gigantului britanic va creste concurenta cu principalii jucatori, iar acest lucru nu poate fi decat benefic pentru client, spune Lattimore. "Oricum concurenta acerba exista deja si acest lucru a fost de bun augur pentru clienti", a precizat el. "Sunt convins ca vom avea o politica la fel de agresiva pe partea de marketing, dar si pentru produse si servicii", a mai adaugat Lattimore.


Vodafone, cea mai mare companie de telefonie mobila din lume, a cumparat operatorul MobiFon - Connex, in cea mai mare tranzactie din Romania din ultimii 15 ani. Valoarea totala a tranzactiei a fost de 3,5 miliarde de dolari (2,6 mld. euro), plus 950 de milioane de dolari (730 de milioane de euro) in datorii asumate (din care doar o treime apartin Connex) si include si preluarea de catre Vodafone a operatorului ceh Oskar Mobil, detinut tot de grupul canadian Telesystem International Wireless (TIW). Practic, Vodafone detine acum 99% din Connex si 100% din Oskar Mobil.


La finalul lui 2004, Connex avea 4,91 milioane de clienti. MobiFon a raportat pe 2004 incasari de 686,3 milioane de dolari (553,4 milioane de euro) si un profit operational de 226 milioane de dolari (182,2 milioane de euro).


Recent, Vodafone a castigat in Romania in prima instanta dreptul asupra folosirii numelui sau pe piata locala, marca fiind detinuta in prezent de Telemobil SA - Zapp. Tribunalul Municipiului Bucuresti a hotarat decaderea Telemobil SA din dreptul conferit asupra marcii Vodafone pe motiv ca aceasta marca nu a fost utilizata efectiv de catre compania romaneasca.
dan.dragomir@zf.ro