Documente pentru deducerea asigurarilor

Autor: Miruna Lebedencu 19.01.2005


Pentru a beneficia de deducerea cheltuielilor cu asigurarea locuintelor, asigurari private de sanatate si pensii private din impozitul pe venitul global aferent anului 2004, contribuabilii trebuie sa anexeze declaratiei de venit o serie de documente. Astfel, potrivit unui ordin al ministrului finantelor, publicat in Monitorul Oficial, in cazul asigurarilor de locuinte documentele necesare sunt contractul de asigurare, chitanta, actul de proprietate si actele de stare civila. Documentele de plata a primei de asigurare pot fi emise pe numele unuia sau a ambilor soti, in situatia in care locuinta este dobandita in timpul casatoriei. Ordinul prevede ca " daca este detinuta in comun, deducerea se acorda fiecarui coproprietar contribuabil". In cazul celorlalte asigurari, pentru acordarea deducerilor contribuabilul trebuie sa anexeze copiile documentelor justificative care atesta plata acestora. Pentru fiecare deducere a fost stabilita o valoare maxima de 200 de euro pe an. Documentele trebuie depuse impreuna cu declaratia de venit global, in caz contrar persoanele respective urmand sa piarda dreptul de deducere.