Jumatate de milion de euro din Pufarin

Autori: Anca Rif, ZF Transilvania , Dana Ciriperu 26.11.2004

Compania clujeana Feleacul, producator de dulciuri, mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro, cu 40% mai mare decat in 2003.
Producatorul traditional al Pufarinului urmareste sa recastige o cota semnificativa pe piata romaneasca. "Dupa 1996 cand a fost inregistrata ultima crestere de productie, firma a urmat o cadere pana in 2002. De la o cota de piata de 12% in 1996, a fost aproape scoasa de pe piata, intrand in categoria "si altii". Anul 2003 a insemnat primul semn al redresarii, iar in prezent, politica firmei este de a stabiliza activitatea", a declarat pentru ZF Transilvania, Emil Racolta, director tehnic Feleacul.
In 2002, compania clujeana vindea 545 de tone anual, in 2003 a crescut productia la 900 de tone, iar estimarile pentru anul in curs vizeaza atingerea unor vanzari de 1.000 de tone. "As teptam o crestere progresiva, ne-am propus 1.150 de tone in 2005, 1.500 de tone in 2006 si cel putin 1.800 de tone in 2007", spune Racolta. Pentru a realiza obiectivele, compania deruleaza un program de investitii, dar oficialii firmei nu au precizat valoarea acestora.
Pufarinul, cea mai veche marca inregistrata a firmei Feleacul, detine o pondere de 25-30% in cifra de afaceri a companiei. Celelalte branduri proprii ale producatorului clujean sunt Napoca, Feleacul, Jelley si Negro.
Pachetul majoritar de actiuni al companiei este detinut de omul de afaceri Octavian Buzoianu.