Wal-Mart introduce etichetele inteligente

Autor: Dan Dragomir 03.05.2004

Cel mai mare lant de retail din lume, Wal-Mart, a anuntat oficial deschiderea primului magazin care va folosi tehnologia etichetelor inteligente, care permit verificarea in timp real a stocurilor si protectia produselor impotriva fraudelor.
Sistemul foloseste un sistem de comunicare bazat pe unde radio (RFID) fiecare eticheta fiind conectata la un sistem de monitorizare. Acest lucru a starnit insa numeroase proteste in SUA si in lume, in special din partea militantilor pentru drepturile omului. Cu toate acestea, Wal-Mart a anuntat ca va folosi acest sistem pentru a-si eficientiza activitatea, incepand sa testeze solutia la magazinul din Dallas.
Compania nu a dezvaluit cat va investi in acest proiect, insa seful sistemelor informatice al Wal-Mart a apreciat ca etichetele inteligente reprezinta "cel mai mare procent din bugetul de cheltuieli IT" al companiei in acest an.
Specialistii spera ca tehnologia va permite nu numai eficientizarea magazinelor, ci si oprirea fraudei. Conform statisticilor, la nivel mondial produsele contrafacute cauzeaza companiilor pierderi de 500 de miliarde de dolari pe an, iar furtul din magazine produce pierderi de 50 de miliarde de dolari pe an.