Final la modernizarea rutei feroviare Bucuresti-Campina

Ziarul Financiar 24.05.2004

Lucrarile de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti-Campina au fost finalizate, valoarea totala a investitiei ridicandu-se la 228 mil. euro, a anuntat ministrul Transporturilor, Miron Mitrea.
Proiectul a fost inceput in urma cu trei ani si face parte dintr-un program de modernizare a traseului Curtici-Arad-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta, inclus in ramura nordica a coridorului IV paneuropean de transport feroviar. Fondurile au provenit atat de la la bugetul de stat, cat si dintr-un imprumut de 200 mil. euro acordat de Banca Europeana de Investitii.
Modernizarea infrastructurii feroviare permite trenurilor de calatori si de marfa sa atinga, pe acest traseu, o viteza de 160 km/h, respectiv de 120 km/h.
Mitrea a afirmat ca, desi cea mai mare parte din infrastructura feroviara romaneasca este veche din punctul de vedere al liniilor de contact, cailor de rulare si modului de control si dirijare a traficului, numarul de pasageri a crescut in ultimii ani.
El a afirmat ca circa 52% din transportul de marfa si 45-46% din transportul de persoane se desfasoara, in Romania, pe calea ferata, comparativ cu o medie europeana de 12%, respectiv 6% de transport feroviar.
In programul de reabilitare si modernizare din acest an este  prevazuta si inceperea lucrarilor la alte tronsoane din coridorul IV, respectiv Campina-Brasov si Bucuresti-Fetesti-Constanta, care ar urma sa fie finalizate in urmatorii patru ani.
Pentru tronsonul Campina-Brasov, valoarea estimata a lucrarilor este de 400 mil. euro, iar autoritatile au inceput demersurile pentru obtinerea unui imprumut de la UE si Japan Bank for International Cooperation. Mediafax