Camioanele Volvo si automobilele Seat au mers mai bine anul trecut

Autor: Ionut Bonoiu 25.02.2004


Filiala din Romania a producatorului de camioane Volvo Truck Corporation a vandut anul trecut 764 unitati. Compania activeaza in principal pe segmentul camioanelor grele (peste 18 tone), unde detine o cota de 29%. De anul trecut, activitatea companiei Autocamioane srl, reprezentantul de pana atunci al Volvo Truck Corporation, a fost preluata de catre Volvo Romania srl, noua companie fiind o filiala directa a firmei suedeze. La nivel mondial, vanzarile Volvo Trucks au crescut anul trecut cu 8%, pana la un total de 75.300 camioane. Rezultatul s-a bazat, spun reprezentantii companiei, pe noile familii Volvo FM, Volvo FH, Volvo NH si Volvo VN. "Cresterea semnificativa a profitului obtinuta in anul 2002 a continuat si in 2003, cand am realizat un rezultat financiar foarte bun. De asemenea, ne-am imbunatatit pozitia pe cele mai importante piete", declara Jorma Halonen, Presedinte si CEO Volvo Trucks. Una dintre cele mai bune evolutii l-a avut, potrivit reprezentantilor companiei, divizia europeana, care a reusit sa isi creasca vanzarile in conditiile mentinerii la acelasi nivel al pietei. In aceste conditii cota de piata a companiei a inregistrat cresteri intre 1% si 15% in functie de diferitele segmente.



O alta marca ce a profitat anul trecut de scaderea volumului total al vanzarilor pentru a-si creste cota de piata a fost Seat. Aflata sub umbrela grupului german Volkswagen, marca spaniola Seat a inregistrat anul trecut o crestere cu 1,5% a numarului de masini noi inmatriculate in Europa de Vest, care a depasit 381.000 de unitati.



La baza acestei evolutii au stat in principal exporturile, care au crescut, in special catre cea mai mare piata din Europa, cea germana- aproape 59.000 de unitati (15% crestere fata de 2002) si Anglia - aproape 35.000 de unitati (21% crestere fata de 2002).



In plus, spune Lars-Henner, vice-presedintele departamentelor vanzari si marketing, rezultatul s-a datorat in contextul noii legi care europene pentru distributie a autovehiculelor.



In Spania, unde SEAT vinde o treime din volumul sau, au fost inmatriculate peste 148.000 unitati, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3.2% fata de 2002.



Cele mai bune rezultate le-au consemnat modelele Ibiza si Leon, stalpii de rezistenta ai marcii din ultimii ani. Cu vanzari de 66.300 de unitati (in crestere cu 3.7% fata de anul trecut), Ibiza este, potrivit celor de la Seat, cel mai bine vandut in segmentul sau.