Francezii prind gustul tranzactiilor B2B

Autor: Vlad Macovei 16.08.2000


Doar 39% din departamentele de aprovizionare ale companiilor franceze folosesc Internetul pentru a face cumparaturi, se arata intr-un studiu intocmit recent.

Spre deosebire de aceasta situatie, piata online business - to - business (B2B) din Germania a raportat ca 44% din departamentele similare din aceasta tara utilizeaza Internetul pentru aceste activitati.

Raportul atribuie gradul scazut de utilizare a comertului electronic in Franta reticentei cu care mediul de afaceri local priveste tranzactiile online.

De exemplu, doar 5% din achizitiile de mostre se realizeaza prin intermediul Internetului iar procentul de furnizori care realizeaza vanzari de produse si servicii online este de 9%.

Cu toate acestea, analistii sunt de parere ca Franta va recupera in scurt timp acest handicap iar utilizarea Internetului va deveni mult mai semnificativa in randul intreprinzatorilor, fiind estimata o crestere spectaculoasa a activtatii B2B in urmatorii cinci ani.

In 1999, tranzactiile online B2B din Franta s-au ridicat la valoarea de 13,95 miliarde de dolari insa pentru 2005 se progonzeaza ca aceasta cifra va atinge nivelul de 197 de miliarde de dolari.

Actuala piata a comertului electronic este dominata de utilizarea terminalului Minitel, aproximativ 45% din comenzile online si 64% din activitatea de marketing este gazduit de acest suport de lucru.

"Minitel are inca o pozitie dominanta. Este unul din principalii factori care au condus la o rata scazuta de utilizare a web-ului in Franta.

Insa incepe sa se constate o tendinta de diminuare a utilizarii acestui sistem, ceea ce va conduce la o crestere a importantei comertului electronic", este de parere Steffen Binder, director de cercetare la Forit, si unul dintre autorii studiului.