Cosmote vaneaza oamenii Orange si Vodafone
Autori:
Alina Pahoncia
,
Liviu Alexandrescu
07.07.2006
"Managerii cu experienta in domeniu sunt recrutati in mare parte de la ceilalti operatori de telefonie mobila de pe piata prin intermediul firmelor de headhunting", a declarat Nondas Karavas, directorul de resurse umane si administratie al Cosmote Romania.
Karavas a spus ca unul dintre motivele pentru care angajatii competitorilor aleg sa vina la Cosmote il reprezinta pachetele salariale si de beneficii competitive.
"Principala modalitate de a-i atrage sunt salariile mult mai mari, pentru ca alta solutie nu au, avand in vedere ca cei vizati nu sunt convinsi ca business-ul va fi de succes", a comentat George Butunoiu, headhunter la propria firma de consultanta in resurse umane - George Butunoiu.
Potrivit acestuia, o companie de pe piata telefoniei mobile ar trebui sa ofere acum pachete salariale cu cel putin 50% mai mari pentru a putea atrage managerii concurentei.
"In prezent, majoritatea pozitiilor de management din Cosmote sunt detinute de angajati cu experienta in domeniul telecomunicatiilor", a precizat Karavas. Cei urmariti au in general un background de cel putin trei ani de activitate in industrie.
Astfel, Bogdan Tibrin conduce acum departamentul handsets development (dezvoltare terminale mobile - n.r.) din cadrul diviziei de marketing si comunicare a companiei. El a venit la Cosmote dupa o experienta de lucru de noua ani in cadrul Vodafone, unde ultima pozitie pe care a ocupat-o a fost cea de marketing product manager.
Un alt manager care a lucrat in MobiFon este Ioan Pepenar, noul Data & WAP product manager al celor de la Cosmote in cadrul departamentului de produse si servicii din divizia de marketing si comunicare. El are o experienta de sase ani in domeniul telecomunicatiilor, acumulata la Vodafone si la Ipsos Interactive Services, divizie a grupului Ipsos, specializata in studii de piata online.
De la Orange compania l-a luat de pe pozitia de marketing trainee pe Cristian Tomescu, care are o experienta de cinci ani in telecomunicatii. Tomescu va fi consumer product manager in cadrul departamentului de produse si servicii din aceeasi divizie de maketing si comunicare a Cosmote.
Cosmote a numit-o pe Aurelia Fertea account manager in cadrul departamentului sales & costumer care division. Ea a lucrat in telecomunicatii timp de sapte ani, in cadrul Orange Romania.
Alti managerii, noi adusi de Cosmote sunt Mihaela Ciausu, noul director juridic al companiei, care a venit de la compania de consultanta Deloitte Touche si care a fost si senior legal adviser la Orange, precum si Andreea Ene, care va fi brand manager in cadrul departamentului de marketing si comunicare, dupa ce a lucrat ca junior brand manager in cadrul Danone Romania.
In prezent, pentru operatorul de telefonie mobila lucreaza in Romania peste 560 de oameni, cu 40% mai multi decat in luna decembrie a anului trecut, cand Cosmote avea 400 de angajati.