MOL si-a triplat vanzarile in primul trimestru

Autor: Roxana Petrescu 23.06.2006
MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a realizat in primul trimestru o cifra de afaceri de 134,55 mil. euro (470,9 milioane de RON), aproape triplu comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut cand grupul a obtinut la nivel local 50 de mil. euro.
"Diferenta considerabila vine din faptul ca pana la data de 23 februarie 2005 Shell Romania a facut inca parte din Grupul Shell, prin urmare cifra aferenta perioadei respective nu a fost raportata la nivelul grupului MOL. Cifra de afaceri pentru 2006 cuprinde toate operatiunile grupului MOL in Romania", a mentionat Dumitru Dragomir, directorul financiar al companiei.
"Cifra de afaceri a fost insa influentata si de cresterea vanzarilor si evolutia pietei. Deschiderea de noi statii, dar si diversificarea portofoliului de produse au influentat pozitiv rezultatele MOL", a mai spus Dragomir. MOL a raportat anul trecut un profit net de 2,5 mil. euro, conform standardelor romanesti de contabilitate, revenind pe profit dupa trei ani de pierderi.
Rezultatul pozitiv a fost explicat de catre reprezentantii grupului ungar prin preluarea retelei de benzinarii Shell, dar si prin contextul international favorabil, context care si-a facut simtita prezenta prin intermediul liberalizarii pietei de catre Petrom.
Cresterea cotatiilor internationale la titei a putut fi preluata si de jucatorii de pe piata de profil, care au transformat-o in profituri record.
Cifra de afaceri a grupului pe piata locala a atins un nivel de 420 mil. euro in 2005. MOL opereaza in prezent o retea de 136 de benzinarii. Compania are programate pentru perioada 2005-2007 investitii de 40 mil. euro. MOL Romania va aloca in 2006 opt milioane de euro pentru constructia a sase benzinarii.
Potrivit datelor companiei, MOL detine o cota de piata de 15% in domeniul distributiei de carburanti, in functie de volumele comercializate. Pe piata benzinariilor, Petrom (companie controlata de austriecii de la OMV) este lider cu o retea de pana la 600 de statii, urmat de LukOil, Rompetrol, MOL, Agip si benzinarii particulari.