Magyar Telekom intra pe piata de retail
Autor:
Dan Dragomir
30.11.2005
In ultimele luni au circulat tot mai multe zvonuri despre interesul Deutsche Telekom pentru piata locala de telecomunicatii, iar Magyar Telekom primise inca din 2004 aprobarea de a-si creste afacerile prin achizitii in Est, primind un buget de aproape un miliard de dolari (peste 800 de milioane de euro). Compania a intrat pe piata locala in 2004, prin preluarea Combridge, furnizor alternativ de solutii de telecomunicatii, care s-a infiintat in 2002.
Contactati de Ziarul Financiar, oficialii Combridge nu au comentat pe aceasta tema.
Compania intermediaza interconectarea clientilor Magyar Telekom la operatorii locali si iesirea apelurilor initiate din Romania spre operatori din Vest. A fost de asemenea implicata in contractul dintre Telecomunicatii CFR si Deutsche Telekom. Printre clientii companiei se numara SNR, Idilis si altele. Combridge a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro, conform raportarilor de la Ministerul Finantelor.
Magyar Telekom a inceput achizitiile strategice cu operatorul alternativ bulgar Orbitel, pentru care a platit 8 milioane de euro, in cadrul unei tranzactii care s-a incheiat ieri.
"Aveam nevoie de o prezenta mai puternica pe o piata care creste foarte rapid, iar economia este foarte dinamica", a declarat Elek Straub. Orbitel are propria retea de telefonie cu acoperire in toata Bulgaria, are o cota de piata estimata la 25% pe partea de servicii de acces Internet, fiind bine pozitionata pe partea de telefonie online.
Orbitel a avut anul trecut afaceri de 9,3 milioane de euro si un profit operational (EBITDA) de 1,1 milioane de euro.
Magyar Telekom vrea de asemenea sa isi sporeasca anul viitor prezenta in Ucraina, pe care o vede ca urmatoarea piata din Est ce va inregistra cresteri spectaculoase.