Ungurii, cei mai mari iubitori de animale din estul continentului
Autor:
Cristina Marina
30.05.2005
Studiul a identificat principalii factori care stau la baza cresterii pietei. Printre acestia se numara consolidarea economiei, aparitia producatorilor de hrana pentru animale cu prezenta la nivel mondial, precum si lipsa timpului liber si schimbarile demografice. Tot usi, cand vine vorba de achizitionarea mancarii pentru animale procesate, care contine toate elementele nutritionale necesare, doar 37% dintre membrii tarilor din Europa Centrala si de Est le achizitioneaza, majoritatea fiind adeptii mancarii cu vitamine.
Rezultatele sunt cu mult in urma celor obtinute in vestul Europei (77%) si in Statele Unite (85%). In perioada ianuarie-februarie 2005, vanzarile de mancare pentru animale din Ungaria au crescut cu 20,5% la 240.000 de tone.
Dintre acestea, vanzarile de mancare pentru caini au fost de 100.000 de tone, ceea ce a generat un venit de 230 de milioane de euro. In cea de-a doua jumatate a anului 2004, volumul vanzarilor de mancare pentru animale a atins nivelul de 134.000 de tone, cu 17% mai mult decat anul trecut.
Istvan Hell, vicepresedinte al Hungarian Pet Food Manufacturers Association, a declarat ca exporturile de mancare pentru animale s-au majorat cu 15% in 2004, dupa cresterea spectaculoasa din 2003.
"Pe parcursul ultimilor cinci ani, s-a inregistrat o crestere importanta a exporturilor de mancare pentru animale, de la 64,4 mil. $ in 1999, la 268,4 milioane de dolari in 2003", a declarat acesta.
Competitivitatea ridicata a Ungariei poate fi atribuita adaptarii productiei la standardele de calitate. Inspectorul Zsuzsa Rigo crede ca "sistemul de control din Ungaria este excelent cand vine vorba de indeplinirea standardelor internationale".