Daimler incearca sa scoata in fata brandul Mercedes

Autor: Bogdan Alecu 04.06.2007
DaimlerChrysler se va concentra pe cresterea veniturilor incasate pe masura ce grupul german urmareste sa relanseze Mercedes-Benz drept cel mai profitabil constructor de automobile de lux din lume, scrie Financial Times.
"Conducerea companiei a fost mult prea preocupata cu problemele financiare inregistrate de divizia Chrysler, pe care a decis luna trecuta sa o vanda fondului de investitii Cerberus", a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al DaimlerChrysler. "Dar acum grupul se va concentra pe gama premium", a adugat el.
"Dezmembrarea" DaimlerChrysler, care va pune capat unuia dintre cele mai mediatizate fuziuni internationale a concentrat atentia investitorilor asupra performantelor lui Zetsche si a noii companii Daimler.
Dieter Zetsche, care s-a aflat la conducerea diviziei Chrysler din 2000 pana in 2005, a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru probelemele inregistrate de constructorul american anul trecut, la numai cateva luni de la plecarea sa, si a refuzat sa raspunda la intrebari legate de demisia sa. "Chrysler se afla in prezent intr-o forma mult mai buna decat era in urma cu sase-sapte ani, si sunt multi parametri care pot dovedi acest lucru - calitatea, productivitatea si portofoliul automobilelor", a adaugat el.
"Mercedes-Benz, companie care a fost depasita in ultimii ani de BMW atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al profitabilitatii, ar trebui sa-si accelereze cresterea veniturilor peste cea a intregii piete premium", a subliniat Zetsche. Nu exista in plan o expansiune a produselor, insa se va dezvolta pe piete emergente precum Rusia, Europa de Est, China si India. Zetsche a subliniat ca nu exista posibile tinte de achizitie pentru Mercedes-Benz in acest moment. El a adaugat ca nu intentioneaza sa separe divizia producatoare de camioane - cea mai mare din lume - de Mercedes, dar conducerea companiei va cauta sa o transforme intr-un "etalon" al industriei. Zetsche a insistat ca EADS, compania aerospatiala in cadrul careia Daimler detine 22,5% din drepturile de vot dar numai 15% din capital, se afla pe teren sigur, desi o parte din structurile sale urmeaza sa fie modificate.
Predecesorul sau, Jurgen Schrempp, a fost arhitectul fuziunii in valoare de 36 mld. $ (26,7 mld. euro) dintre Daimler-Benz si Chrysler. Separarea dintre Daimler si Chrysler nu a dus la rezolvarea tuturor problemelor companiei.
Tot mai multi analisti si investitori sunt acum de parere ca trebuie adoptate alte masuri drastice pentru a obtine si mai mult profit din partea Mercedes-Benz. Acestia doresc o separare intre diviziile de automobile si cea de camioane, despre care spun ca nu "arata prea bine impreuna".