Vanzarile Zaraza au trecut de 3 mil. euro
Autor:
Diana Tudor Stoica
22.05.2007
Zaraza de trei stele, intrat pe piata in noiembrie 2005, a inregistrat anul trecut o crestere progresiva a vanzarilor, pana la 65.000 de sticle la finalul lui 2006. "In luna ianuarie 2006 am vandut 6.000 de sticle de Zaraza 3*. In luna decembrie a anului trecut au fost vandute 65.000 de sticle de Zaraza 3*", a declarat Florian Radu, brand manager la Zaraza.
In 2006, brandul Zaraza a beneficiat de doua spoturi de imagine in perioada aprilie-iunie si de trei spoturi de imagine in perioada septembrie-decembrie, toate cele cinci fiind realizate de agentia de publicitate Next Advertising&Cap. In urma promovarii de anul trecut, Zaraza 3* a fost unul dintre cele mai premiate branduri la gala premiilor industriei publicitare Effie "Anul 2006 a fost axat in comunicare pe Zaraza 3*, aceasta influentand la randul ei produsele Zaraza 5* si Zaraza 7*. Costurile pentru productia celor doua spoturi au fost in jur de 26.500 de euro net, iar seria de trei spoturi de imagine a costat aproximativ 56.500 de euro net", a spus Florian Radu.
Potrivit brand managerului, vanzarile pe sortimentele Zaraza 5* si Zaraza 7* au ramas constante, cresterile cele mai mari fiind inregistrate pe Zaraza de trei stele.
"Diferenta de valoare este data de noul sortiment Zaraza 3, deoarece valoarea vanzarilor in anul 2005 a fost de 1,4 milioane de euro, iar in 2006 de 3,1 milioane de euro, din care 1,65 milioane de euro le-a reprezentat Zaraza 3", a explicat el.
Pentru anul 2007, compania asteapta o crestere a vanzarilor cuprinsa intre 35% si 50% pentru produsul Zaraza 3*, crestere estimata pe fondul continuarii investitiilor in promovarea media.
Potrivit companiei, cota de piata a produsului Zaraza 3* a fost in perioada decembrie 20006-ianuarie 2007 de 1,95%, cele trei marci ale brandului Zaraza (de trei, cinci si respectiv sapte stele) inregistrand o cota de piata totala in aceasta perioada de 3,85%. "Aceste date sunt inregistrate pe toate segmentele de piata, insa noi suntem prezenti cu Zaraza 3* in special pe lanturile de retail", a adaugat Radu.
Radu a adaugat ca exista proiecte de promovare si pentru anul acesta, dar nu a dorit sa ofere detalii. Principalele branduri cu care Zaraza concureaza pe plan local sunt Vinarsul de Jidvei, Alexandrion 7*, Brancoveanu (ambele detinute de grupul Alexandrion) si Metaxa, brand important de Sollers, distribuitorul Diageo.