Tirajul ziarelor a crescut cu 2%

Autor: Catalina Apostoiu 10.05.2007
Pe plan global, tirajul ziarelor a avansat cu 2% anul trecut, inregistrandu-se de asemenea o crestere considerabila a numarului de titluri, conform unor date preliminare publicate de World Association of Newspapers (WAN).
Tirajul ziarelor non-gratuite a crescut cu 1,9% comparativ cu anul anterior, pana la peste 510 milioane de exemplare in 2006, in timp ce numarul ziarelor a urcat pana la mai mult de 11.000 pentru prima data in istorie, a anuntat WAN in timpul unor prezentari facute investitorilor, analistilor si corespondentilor media.
"Suntem increzatori in viitor, un viitor cladit pe ceea ce stim sa facem cel mai bine, sa cream produse relevante, puternice pentru pietele noastre locale", a declarat Gavin O'Reilly, presedinte al WAN si COO in cadrul Independent News & Media.
Cifrele prezentate de WAN se bazeaza pe date preliminare colectate de asociatie din peste 200 de tari pentru studiul sau anual World Press Trends. In ultimii cinci ani, cresterea tirajului ziarelor non-gratuite a fost de 8,7%. In momentul includerii ziarelor gratuite, tirajul pe plan global a indicat o crestere de 4,3% in raport cu anul anterior. Tirajul ziarelor gratuite a inregistrat mai mult decat o dublare in decurs de cinci ani, pana la 40,8 milioane de exemplare pe zi. Mai mult de 1,4 miliarde de oameni citesc acum un cotidian.
Segmentul presei tiparite reprezinta cel mai mare mediu de publicitate din lume, cu o cota de 42% din intreaga piata. Categoria ziarelor ocupa pozitia secunda, cu 29,4% din cheltuielile de publicitate. Veniturile din publicitate au crescut cu 4% in decurs de 12 luni si cu 15,6% in ultimii cinci ani.