Tariceanu a explicat la Dacia avantajele taxei auto
Autor:
Alexandru Moise
03.04.2007
"Vreau sa va spun ca inca nu se intelege ca taxa asta de prima inmatriculare - impropriu denumita asa - are doua componente principale, de protectie a mediului, ca sa nu aducem toate gloabele astea care polueaza, si pentru o industrie auto pe care avem interesul sa o protejam. Toate locurile de munca, tot ce e valoare adaugata e mai important decat sa aducem vechituri din alte tari. Eu cred insa ca marea majoritate a oamenilor inteleg bine lucrul asta", le-a spus Tariceanu muncitorilor de la Dacia, subsidiara din Romania a producatorului auto francez Renault.
El a fost asigurat de maistrul unei linii de productie a fabricii ca va fi sustinut "in totalitate" pentru aceasta taxa.
Dupa incheierea vizitei la fabrica, Tariceanu a reluat, intr-o declaratie de presa, ideea ca nu va renunta la o taxa care impiedica transformarea pietei interne de autovehicule intr-o lada de gunoi in care sunt aruncate masini vechi. "Nu ma intereseaza o piata pe care exceleaza samsarii de masini vechi si nu voi fi flexibil in aceasta privinta. Ma intereseaza situatia locurilor de munca, nu ce se intampla la talciocul de sambata", a spus Tariceanu.
El a aratat ca toate statele europene au o taxa similara si incearca sa gaseasca solutii conform normelor europene.
"La fel vom incerca si noi sa gasim o solutie, in cadrul statutului Romaniei de membru al UE. Nu trebuie sa ne sperie faptul ca exista o intentie a Uniunii Europene care s-a materializat si fata de alte state europene", a spus Tariceanu.