Vanzarile Interbrew au depasit 3,4 mil. hectolitri de bere
Autor:
Diana Tudor Stoica
02.03.2007
Cu un an in urma, Interbrew realizase vanzari volumice de 2,6 milioane de hectolitri si o crestere de 18% fata de 2004. Anul trecut insa, producatorul berii Bergenbier a lansat un nou brand pe piata locala, Lowenbrau, care a depasit estimarile initiale ale companiei.
"Anul trecut am inregistrat cele mai mari vanzari din istoria companiei. Consecventa in strategia de marketing si executia la punctul de contact ne-au adus recorduri de vanzari si un final de an cu cifre peste asteptari", a spus Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania.
Piata berii din Romania a crescut anul trecut cu 20,6%, conform datelor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, la aproximativ 18,3 milioane de hectolitri. O crestere semnificativa fata de 2005, cand volumul vanzarilor de bere din Romania a fost de 15,2 milioane de hectolitri, in crestere cu doar 4,7% fata de anul precedent.
Potrivit raportului InBev, vanzarile Interbrew in Romania s-au plasat cu 10% peste ritmul de crestere al pietei.
Potrivit reprezentantilor companiei, care citeaza datele de audit MEMRB, la sfarsitul anului trecut Interbrew detinea o cota de piata de 22%, cu 1% mai mult fata de 2005.
La jumatatea anului trecut, grupul InBev a achizitionat un pachet de 50% din actiunile companiei Interbrew Efes Breweries, ducandu-si astfel participatia la 100%. Interbrew Efes detine o fabrica de bere la Ploiesti. Alaturi de aceasta, Interbrew Romania mai are doua facilitati de productie la Blaj si la Baia-Mare.
In anul 2005, Interbrew Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2004. Pe baza ritmului de crestere volumica anuntat de companie, cifra de afaceri a Interbrew ar putea ajunge anul trecut la 200 mil. euro.
Interbrew Romania este filiala locala a InBev, numarul unu pe piata mondiala a berii. Compania produce marcile Stella Artois, Beckes, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
La finalul anului 2006, rezultatele concernului multinational InBev arata o crestere organica de 5,9% comparativ cu anul anterior. Vanzarile totale din Europa Centrala si de Est au atins 43,2 milioane de hectolitri, in crestere cu 12,3% fata de 2005, si o crestere valorica de 18,9% fata de aceeasi perioada.
Europa Centrala si de Est a fost anul trecut unul dintre motoarele de crestere pentru InBev, procentele castigate in zona fiind datorate in buna masura rezultatelor obtinute in Romania.
Pe o piata estimata la peste 650 de milioane de euro, concurenta companiei InBev este formata din Brau Union, Ursus Breweries, European Drinks, URBB, si Bere Mures.