Ricoh cumpara cu 540 mil. euro divizia de imprimare a IBM

Autor: Ionut Mustata 26.01.2007
Ricoh, al doilea producator japonez de birotica, a declarat ca intentioneaza sa achizitioneze pentru 85 mld. yeni (540 mil. euro) divizia de imprimare comerciala a IBM, in incercarea de a se extinde pe o piata in valoare de 25 mld. dolari (18 mld. euro), scrie Bloomberg. In ultimii ani, IBM a limitat importanta diviziilor hardware, inclusiv pe cea a diviziei de PC-uri vanduta Lenovo si s-a dezvoltat pe segmente mult mai profitabile precum serviciile si software-ul. In ceea ce priveste Ricoh, achizitia reprezinta o parte a strategiei de extindere a portofoliului de echipamente de birotica pentru competitia cu rivalii Xerox si Canon. Conform analistilor, anul trecut, divizia IBM de solutii de printare a generat 1,08 mld. dolari (830 mil. euro), aproximativ 1% din totalul vanzarilor de 91,4 mld. dol ari (70 mld. euro) ale IBM.