Carlsrom Beverages isi va tripla vanzarile de Granini
Autor:
Mihaela Popescu
23.01.2007
Compania a vandut 3,5 mil. sticle de sucuri Granini in cele aproximativ sase luni de la lansarea acestei marci pe piata. Grupul german Eckes-Granini International, producatorul sucurilor naturale Granini, a incheiat anul trecut un parteneriat cu Carlsrom Beverages privind distributia exclusiva a brandului Granini in Romania.
Potrivit informatiilor companiei, un studiu de piata realizat in luna septembrie a anului trecut a aratat ca marca Granini are un grad de notorietate de peste 67%, fiind incercata cel putin o data de peste 40% dintre consumatorii romani.
Compania, membra a grupului URBB (United Romanian Breweries Bereprod), distribuie pe piata si sucurile carbonatate Orangina. Carlsrom Beverages a obtinut de la Cadbury licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina in anul 2005.
Trendul de orientare a consumului catre bauturile racoritoare necarbonatate si cu continut ridicat de fructe sau catre ceaiurile gatapreparate (ice tea) este acelasi cu cel inregistrat pe pietele mai dezvoltate din Europa, unde aceste segmente au ajuns la volume mult mai mari decat in Romania. Spre comparatie, consumul de sucuri naturale cu continut ridicat de fructe (juice si nectaruri) si ice tea in Europa este, in medie, de 34 de litri pe cap de locuitor, fata de doar 4 litri pe cap de locuitor pe piata romaneasca.
Valoarea totala a pietei de bauturi necarbonatate din Romania este estimata in prezent la peste 100 de milioane de euro, principalii jucatori fiind European Drinks (Fruttia), La Festa (Tedi si Timbark), Coca-Cola HBC Romania (Cappy), QAB (Prigat), Parmalat (Santal) si Cyrom (Pfanner).