Deutsche Post simte in ceafa rasuflarea TNT si Axel Springer

Autor: Vlad Anastasiu 09.11.2007
Deutsche Post, cel mai mare serviciu postal din Europa, a anuntat o scadere a profitului pentru cel de-al treilea trimestru cu aproximativ 35%, din cauza diminuarii castigurilor diviziei de curierat rapid, scrie Bloomberg. Profitul companiei a scazut de la 535 de milioane de euro sau 45 de eurocenti pe actiune, nivel inregistrat anul trecut, la 350 de milioane de euro sau 29 de eurocenti/actiune. Vanzarile au inregistrat o crestere de 5%, atingand nivelul de 16,6 miliarde de euro. Serviciile de curierat rapid ale Deutsche Post din Statele Unite s-ar putea sa ajunga neprofitabile in urmatorii doi ani, compania germana nereusind sa faca fata competitiei cu UPC si FedEx. De asemenea, compania mai trebuie sa faca fata pe piata germana altor doua companii, grupul danez TNT si celor de la Axel Springer, intrate pe segmentul de corespondenta. Com pania a mai anuntat ca in urmatorii doi ani vrea sa stranga aproximativ 1,7 miliarde de euro din vanzarea de proprietati imobiliare, precum si a unor active "nestrategice". Veniturile companiei au atins nivelul de 3,7 miliarde de euro, iar pentru anul viitor compania estimeaza un nivel al veniturilor de peste 4,7 miliarde de euro. Dividentele pentru anul 2007 vor creste cu peste 20%.