Legislatia dura din Statele Unite reduce profitul Volvo

Autor: Liviu Florea 25.10.2007
Compania Volvo, al doilea producator mondial de camioane, a afisat o scadere a profitului in trimestrul trei ca urmare a vanzarilor slabe de pe piata americana, scrie Bloomberg. Vanzarile de pe piata americana au avut de suferit din cauza normelor stricte privind emisiile poluante. Profitul net al companiei suedeze a scazut cu 21% in trimestrul al treilea, la 3,12 miliarde de coroane suedeze (341 de milioane de euro), respectiv 1,54 de coroane/actiune, comparativ cu nivelul de 3,92 miliarde de coroane suedeze (425 de milioane de euro), respectiv 1,94 coroane/actiune, inregistrat in perioada similara a anului trecut. Profitul raportat de Volvo s-a plasat sub valoarea de 3,33 miliarde de coroane suedeze (361 de milioane de euro), estimata de analistii intervievati de Bloomberg. Van zarile companiei au crescut cu 13%, la 68,4 miliarde de coroane suedeze (7,43 miliarde de euro). Leif Johansson, CEO al Volvo, preconizeza ca industria camioanelor de mare tonaj din SUA va scadea cu 30% in acest an din cauza reducerii vanzarilor, pe fondul adoptarii, la 1 ianuarie, a noilor masuri legislative privind protectia mediului. Spre deosebire de piata americana, Volvo se confrunta cu dificultati in a onora comenzile de camioane de mare tonaj din Europa.