Masinile americane se vand bine in Europa

Autor: Vlad Anastasiu 10.10.2007
General Motors a anuntat ca vanzarile companiei in Europa in cel de-al treilea trimestru au crescut cu 14,6%, scrie Market Watch. Compania a inregistrat si o crestere a cotei de piata cu 0,3%, pana la 9,5%, cel mai ridicat nivel din 1999 pana in prezent.
In septembrie, General Motors Europe a inregistrat vanzari de aproximativ 205.947 de automobile si vehicule comerciale usoare, ceea ce reprezinta o crestere de 11,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In primele trei trimestre ale lui 2007, GM Europe a vandut o cifra record de 1.652.082 de unitati, inregistrand o crestere de 8,1% sau 123.725 de unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Divizia General Motors din Rusia a inregistrat o crestere a vanzarilor in primele trei trimestre de peste 98%, marca Chevrolet contribuind la aceasta crestere in proportie de 67%, iar Opel cu 37%. Cot a de piata a GM Rusia a crescut cu 3,2%, atingand nivelul de 9,34%, aceasta fiind cea mai mare crestere a cotei de piata inregistrata de o companie auto pe pietele emergente.
Cresterea GM pe pietele vest-europene s-a datorat in mare parte cererii venite din tari precum Marea Britanie, Italia si Grecia. Cu cele 112.800 de unitati vandute in cel de-al treilea trimestru, Chevrolet a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de circa 28%, atingand o cota de piata de 2,05%.
De la inceputul anului, Saab a vandut aproximativ 64.580 de unitati, inregistrand o scadere a vanzarilor, cu toate ca pe pietele din Europa Centrala si de Est marca inregistreaza o oarecare crestere ca popularitate. Vanzarile Cadillac au crescut cu peste 30,7%, reusind sa comercializeze 3.390 de unitati, in special in tari ca Rusia, Austria, Danemarca si Spania.