Strategia Raiffeisen: si cota de piata, si profit

Autor: Voican Razvan 26.09.2007
Raiffeisen Bank, a treia banca de pe piata dupa active, isi propune pe termen mediu imbunatatirea atat a cotei de piata cat si a profitabilitatii, afirma Steven van Groningen, presedintele bancii.
Alte banci mari sustin ca vizeaza in primul rand cresterea profitului, fara a avansa obiective legate de cota de piata, care implica de regula costuri mai mari intr-o prima faza.
"Avem o strategie stabilita pe termen mediu, cu obiective corelate cu conditiile de pe piata. Vom imbunatati cota de piata, profitabilitatea si vom scadea raportul cost/venituri", afirma Van Groningen, fara a preciza vreo tinta anume.
Banca a raportat la jumatatea anului active totale de peste 4 miliarde de euro si peste 2 milioane de clienti de retail la o retea de aproape 370 de unitati.
"Romania este una dintre pietele cheie pentru grupul Raiffeisen si sunt sigur ca vom lua toate masurile necesare pentru a ne intari pozitia si in viitor", spune Herbert Stepic, presedinte & CEO al Raiffeisen International, care supervizeaza operatiunile austriecilor in Europa Centrala si de Est. Stepic este si presedintele Consiliului de Supraveghere al Raiffeisen Bank Romania. Raiffeisen International strange in aceasta perioada circa 1,4 mld. euro printr-o majorare de capital, fondurile urmand a fi folosite inclusiv pentru noi achizitii in Europa de Sud-Est si CSI.
In aceasta luna s-au implinit 10 ani de cand Raiffeisen a obtinut licenta de functionare pe piata bancara romaneasca si 5 ani de la incheierea fuziunii Raiffeisenbank cu Banca Agricola. Banca a lansat luni o campanie de comunicare pentru brandul Raiffeisen Bank.
In prezent este in derulare o alta mare campanie de branding bancar, cea a BCR.