Google: Nu ne afecteaza criza de pe piata creditelor

Autor: Sabin Popescu 27.08.2007
Directorul economic al Google, Hal Varian, a declarat ca afacerile companiei pe segmentul publicitatii online evolueaza favorabil in ciuda crizei inregistrate pe piata creditelor, scrie Bloomberg. Desi cumparatorii de publicitate ar putea sa isi reduca bugetele de publicitate TV, radio sau print in timpul declinurilor economice, Google este mai putin vulnerabila, deoarece companiile vor investi sume mai mari in reclame care pot tinti un anume grup de consumatori, sustine Varian. In varsta 60 de ani, el a inceput sa lucreze pentru Google in 2002, avand functia de consultant. Inainte de a se alatura companiei insa, Varian a fost profesor de economie la Universitatea California din Berkley timp de 12 ani. Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare pe internet, obtine 99% din venituri din segmentul publicitatii online. Niv elul vanzarilor publicitare a totalizat 10,6 mld. dolari (7,79 mld. euro) in 2006, in crestere cu 73% fata de anul precedent.