Setea spectatorilor Rolling Stones, stinsa cu 100.000 euro

Autori: Mihaela Popescu , Diana Tudor Stoica 20.07.2007
Furnizorii de bauturi la concertul Rolling Stones, companiile Coca-Cola si URBB, producatorul Tuborg, au inregistrat vanzari de aproape 100.000 de euro in aproximativ 6 ore.
Valoarea ar fi putut fi mai mare daca numarul standurilor de vanzare s-ar fi dovedit suficient de mare pentru a acoperi cererea din partea spectatorilor, spun companiile.
"La eveniment s-au vandut aproximativ 56.000 de sticle de apa si bauturi racoritoare, numarul de portii alocat acestui eveniment fiind mult mai mare. Din pacate, modul de organizare nu a permis o realimentare corespunzatoare, conform planificarii", a spus Cristina Bacaila, reprezentantul Coca-Cola Romania. Coca-Cola a distribuit gratis alte aproximativ 3.000 de sticle in tribuna VIP.
La randul sau, URBB, producatorul Tuborg, a vandut in seara concertului Rolling Stones peste 11.300 de litri de bere, inregistrand vanzari de aproximativ 27.000 de euro pe stadion, potrivit estimarilor ZF pe baza pretului de vanzare. "No i am avut disponibile 600 de butoaie de bere la concertul Rolling Stones, dar din cauza limitarii la 12 puncte de distributie, am ramas cu 223 de butoaie nevandute", a declarat Catalin Ignat, directorul de marketing al companiei URBB.
El a adaugat ca producatorii care au asigurat bauturile pe perioada concertului au fost selectati in functie de capacitatea logistica a companiei. "Intr-un astfel de concert primeaza logistica si acesta a fost motivul pentru care am fost alesi", a spus Ignat.
Furnizorul de inghetata pentru acest eveniment a fost compania Betty Ice.
Potrivit reprezentantilor Betty Ice, compania a vandut pe stadion aproximativ 90% din inghetata adusa la concert. Distribuitorul inghetatei a avut 11 standuri de vanzare pe stadionul Lia Manoliu, dintre care unul in zona VIP.
La concertul care a atras 60.000 de spectatori au fost organizate 14 puncte de vanzare pentru bauturi si inghetata. Multi dintre spectatori s-au aratat nemultumiti de aprovizionarea cu bauturi racoritoare si bere. Pe o caldura greu de suportat, publicul care a ajuns la stadion inca de dinainte de ora 17.00 a avut la dispozitie putine corturi cu apa, suc si bere, acestea nereusind sa faca fata cererii, odata ce spectatorii s-au strans in numar din ce in ce mai mare la locul concertului.
Compania Events, organizatoarea evenimentului, si-a prezentat ieri oficial scuze pentru distribuirea ineficienta a bauturilor alcoolice si racoritoare la concertul Rolling Stones.
Organizatorii sustin ca amplasamentul si numarul punctelor de vanzare a fost determinat de considerente de ordin logistic, precum necesitatea pastrarii cailor de acces pentru situatiile de urgenta.
Reprezentantii Event au mai spus ca managementul trupei Rolling Stones a solicitat in mod special ca toate punctele de vanzare din interiorul stadionului sa fie amplasate in gazonul B, in spatele turnului tehnic, pentru a asigura o vizibilitate perfecta tuturor spectatorilor.
La concert s-au inregistrat 280 de cazuri medicale, dintre care jumatate au fost cauzate de deshidratare, hipoglicemii survenite pe fondul lipsei alimentatiei si al consumului de alcool.
Concertul Rolling Stones din Bucuresti, care s-a desfasurat in urma cu trei zile pe stadionul Lia Manoliu, este considerat de multi a fi evenimentul muzical al anului in Romania.
Prezenta veteranilor de la Rolling Stones, pentru prima data in Romania, a generat incasari de circa 2 mil. euro din biletele vandute la concert, potrivit companiei Diverta, cea care s-a ocupat de comercializarea biletelor. Incasarile "A Bigger Bang Tour", turneul de promovare a ultimului album al trupei, au ajuns in luna noiembrie a anului trecut la suma de 437 mil. euro.
Trupa Rolling Stones a plecat miercuri din Romania, astazi avand programat urmatorul concert la Budapesta.