Pentru romani, duminica este ziua cumparaturilor

Autor: Miruna Lebedencu 28.06.2007
Aproape 95% din romani fac cumparaturi de bunuri de larg consum duminica, la fel ca bulgarii si croatii, potrivit studiului GfK Consumer Tracking. Totusi, romanii nu sunt "campioni" la acest capitol al cumparaturilor duminicale. In alte tari precum Rusia, Bosnia-Hertegovina si Serbia, proportia este chiar de 100%. La polul opus, vecinii nostri din Ungaria se avanta dupa cumparaturi duminica numai in proportie de 69%, restul de 31% preferand sa isi faca aprovizionarea in celelalte zile ale saptamanii. Daca pentru polonezi valoarea bunurilor de larg consum achizitionate duminica reprezinta in medie doar 3% din valoarea cumparaturilor saptamanale, pentru romani, la fel ca pentru rusi, aceasta atinge 13% din valoarea achizitiilor dintr-o saptamana intreaga, in timp ce pentru cumparatorii din Serbia o astfel de pondere atinge 16%, pentru cumparatorii din Bulgaria, Cehia si Croatia - 7-8%, iar pentru cei din Ungaria si Slovacia - 5%. Pon derea cheltuielilor in hipermarket este duminica de 9%, situatie promitatoare pentru comertul modern, comparativ cu numai 2% in Bulgaria, 3% in Rusia, ori 5% in Serbia.