Coach-ul, "creierul" de rezerva al managerilor
Autor:
Delia Oniga
25.06.2007
De asemenea, Mihai Popa Radu, managing partner Seeds For Success, firma care ofera servicii de executive coaching, spune ca din interactiunile sale cu clientii care ocupa pozitii de conducere a observat ca exista un sentiment de singuratate pe care il resimt majoritatea acestora. El este de parere ca un CEO nu isi permite intotdeauna sa arate ca are anumite sentimente de nesiguranta pentru ca in acest caz, increderea angajatilor in el va scadea.
Astfel, esenta coaching-ului se refera la construirea unui spatiu in care managerul se poate exprima si se poate manifesta ca om. Dar, pe de alta parte, este adevarat si ca 50% din coaching poate fi facut la telefon, a explicat Gerald Donovan, presedinte al ECI, Master Coach si fondatorul celei mai vechi scoli de coaching din Europa, Noble Manhattan, prezent la Bucuresti la o conferinta despre coaching. El spune ca un coach bun nu-si judeca clientii, dar nici nu poate oferi raspuns la problemele acestora.
"Clientul este singurul care are acces la toate resorturile care il pot ajuta sa reuseasca in ceea ce isi propune", explica Donovan. "Nu cred ca se poate face coaching adevarat intre doi oameni care lucreaza in aceeasi organizatie pentru ca bunastarea unuia este strans legata de a celuilalt, in timp ce un coach nu-si asuma nicio responsabilitate. El doar tine clientul pe drumul pe care el singur l-a trasat initial", explica Radu, precizand totodata ca nu e necesar ca un coach sa fie specialist in domeniul in care activeaza clientul sau, dar trebuie macar sa vorbeasca limbajul acestuia pentru a reusi sa-l ajute.