Veniturile LG Electronics au crescut cu 50% in trimestrul I, la 34 mil. euro

Autor: Sabin Popescu 22.04.2008
LG Electronics Romania, sucursala locala a producatorului sud-coreean de electronice de consum, a inregis-trat in primul trimestru al acestui an venituri de 33-34 mil. euro, in crestere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Han Khyu, presedintele companiei, a precizat ca marja profitului operational in T1 s-a situat putin peste 2%. "In trimestrul al doilea veniturile companiei vor atinge un nivel similar cu cel inregistrat in primele trei luni ale anului", a declarat Khyu.
In 2007, vanzarile LG Electronics in Romania au crescut cu 51%, totalizand 104 mil. euro si depasind estimarile initiale de 100 mil. euro. Marja profitului operational a fost de 2%. Pentru 2008, compania are ca obiectiv cresterea cu 40% a veniturilor, la 140 mil. eur o. "Estimarile de vanzari ale companiei pentru primul trimestru din 2008 au fost depasite cu aproape 20%, astfel incat suntem convinsi ca vom avea la sfarsitul anului o cifra de afaceri mai mare decat cea estimata", a adaugat presedintele companiei. Cele mai importante cresteri in primele trei luni ale anului au fost inregistrate pe segmentele de televizoare, monitoare si telefoane mobile.
Conform propriilor estimari, LG a atins o cota de 21% pe piata locala de televizoare cu cristale lichide (LCD), situandu-se pe locul al doilea dupa rivalul Samsung Electronics. In 2007, cota companiei era de 16%, iar Khyu a precizat ca pentru anul in curs vizeaza atingerea unui nivel de 22-23%.
Oficialul companiei apreciaza ca piata LCD se afla in plina dezvoltare, avand potentialul de a se dubla anul acesta. "Cred ca televizoarele cu tub catodic (CRT) vor disparea de pe piata pe masura ce diferenta de pret dintre acestea si ecranele LCD scade", a mai spus Khyu. In ceea ce priveste segmentul televizoarelor cu plasma, LG a crescut de la o cota de 31% in 2007, la 39% in T1 2008. Pe acest segment compania se situeaza pe locul al doilea, cu putin in urma rivalului Panasonic, iar Khyu este de parere ca poate prelua pozitia de lider anul acesta. El a mai precizat ca pe segmentul monitoarelor LCD pentru PC-uri, LG s-a mentinut pe prima pozitie, marindu-si cota la 25% in primele trei luni ale anului comparativ cu nivelul de 24% inregistrat in 2007. Compania a avut o cota de 6,1% pe piata telefoanelor mobile la sfarsitul anului trecut. Khyu a precizat ca nivelul acesteia a crescut la 10% in T1 datorita unui parteneriat de distributie cu Orange Romania, in urma caruia s-au vandut 51.000 de terminale Shine in intervalul februarie - martie. Oficialul LG a mai precizat ca modelul Chocolate s-a vandut in 70.000 de exemplare in ultimii doi ani.
Pe segmentul de sisteme home theater, LG si-a mentinut a doua pozitie anul trecut, cu o cota de piata de 22% si are ca obiectiv ocuparea primului loc. In domeniul electrocasnicelor, LG a avut o cota de 17% pe piata aparatelor de aer conditionat pentru locuinte si tinteste un nivel de 20% in acest an.
Khyu a mai spus ca strategia LG Electronics in Romania va viza anul acesta consolidarea imaginii brandului si apropierea de segmentul consumer. "Daca in 2007 ne-am axat pe produse premium, anul acesta vom extinde portofoliul de produse pentru a acoperi cat mai multe segmente."