Producatorul Kent, vanzari de 820 mil. euro

Autor: Roxana Grigorean 09.04.2008
Producatorul de tigari British American Tobacco Trading Romania (BAT), unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 2,74 miliarde de lei (821 milioane de euro), in avans cu 39% in lei fata de anul precedent, ca urmare a cresterii accizelor la tutun si a majorarii volumului vanzarilor, potrivit agentiei Mediafax.
BAT a vandut anul trecut 13,58 de miliarde de tigarete, potrivit agentiei de stiri, cu 12% mai mult fata de anul 2007, cele mai cunoscute marci ale companiei fiind Kent, Pall Mall sau Lucky Strike. Astfel, dinamica de crestere a volumelor a fost de circa trei ori mai mica fata de cea a valorii.
Tigarile au fost in ultimii ani cele mai vandute produse ca valoare pe piata bunurilor de larg consum, vanzarile totale depasindu-le cu 50% pe cele de pe piata berii si fiind de 2,5 ori mai mari fata de bauturile racoritoare carbonatate. Cel e trei alcatuiesc podiumul pietei bunurilor de larg consum, potrivit datelor agentiei de cercetare a pietei AC Nielsen, care exclude segmentul HoReCa.
Astfel, in primele 10 luni ale anului trecut vanzarile la tigari s-au ridicat la 4,1 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro), in crestere cu circa 21% fata de aceeasi perioada a anului precedent, potrivit companiei de cercetare.
BAT este prezenta pe piata romaneasca din 1997, cand a deschis o unitate de productie la Ploiesti, care are, in prezent, o capacitate de 16,7 miliarde de tigarete pe an. Compania a inceput din 2005 sa exporte o parte din productie in Bulgaria, Europa Centrala si de Est si Orientul Mijlociu.
Potrivit datelor companiei, piata romaneasca de profil s-a ridicat anul trecut la circa 1,7 miliarde de euro si peste 33,7 miliarde de tigari. Piata locala, care parcurge un ritm de crestere de circa 20% anual, este dominata de trei mari jucatori, Philip Morris, Japan International Tabacco si British American Tabacco.