Pepsi a dat 900 mil. euro pe un producator rus de sucuri

Autor: Vlad Anastasiu 21.03.2008
Pepsi a anuntat ca a achizitionat o participatie de 75,5% in cadrul companiei Lebedyansky, liderul pe piata sucurilor din Rusia, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 1,4 miliarde de dolari (905 milioane de euro), scrie Bloomberg. Compania americana a anuntat insa ca tranzactia nu include si achizitia diviziei de alimente pentru bebelusi si cea de ape minerale a companiei ruse. Lebedyansky incepuse sa intampine dificultati, inregistrand scaderi ale profitului operational, costurile la combustibili, cu exploatarea plantatiilor si cele de publicitate crescand foarte mult. In septembrie compania rusa a inregistrat o scadere a profitului de 5,6%. Pentru a compensa scaderea, Lebedyansky s-a orientat catre cresterea vanzarilor de alimente pentru bebelusi si ape minerale. Val orea vanzarilor Lebedyansky in 2007 a crescut cu 35%, atingand nivelul de 699,9 milioane de dolari (452 de milioane de euro). Actiunile Lebedyansky au inregistrat o crestere de 1,3% in 2007, in timp ce actiunile Wimm-Bill-Dann, cea mai mare companie de lactate din Rusia, au crescut cu 48%. Potrivit estimarilor, piata sucurilor din Rusia va creste cu cel putin 10%, pana cel tarziu in 2010, in prezent valoarea pietei ridicandu-se la 2,5 miliarde de dolari (1,61 miliarde de euro). Aproximativ 5% din veniturile Lebedyansky provin de pe piete externe, compania fiind prezenta si pe pietele din Belarus, Ucraina, Kazahstan, Azerbaidjan si Georgia.