La Fantana, vanzari de 5 mil. euro in Serbia
Autor:
Mihaela Popescu
28.02.2008
Pe cele doua piete pe care activeaza, Romania si Serbia, compania si-a bugetat vanzari totale de 33 mil. euro in 2008, in crestere cu 65% fata de 2006, pe fondul cresterii consumului de apa imbuteliata in watercooler (sistem de racire-incalzire).
La Fantana estimeaza vanzari de 108 mil. litri in acest an, fata de volumul de 90 mil. litri atins in 2007. Dezvoltarea afacerii la nivel regional ar putea fi accelerata prin achizitia unei companii de profil in tarile din regiune.
Printre planurile de dezvoltare ale companiei se numara si extinderea portofoliului de produse si servicii. Anu l trecut, imbuteliatorul a intrat pe segmentul consumatorilor casnici.
La Fantana detinea anul trecut circa 70% din piata locala a apei imbuteliate in watercooler (sistem de racire/incalzire) si aproximativ 60% din piata de profil din Serbia.
Cel mai important competitor al sau pe piata romaneasca este compania autohtona Cumpana, care a achizitionat anul trecut un jucator local mai mic, Aqua Regis.
Anul trecut, afacerea La Fantana a fost vanduta fondului de investitii Innova Capital de catre Oresa Ventures, actionar majoritar al companiilor La Fantana Romania si La Fantana Serbia. Innova Capital, cu sediul central la Varsovia, a achizitionat in total 92% din La Fantana de la Oresa si Cristian Amza, fondatorul companiei. Acesta a rams in afacere, avand in prezent un pachet de circa 8% din actiuni.