Intrarea pe segmentul still drinks cu Granini va dubla ritmul de crestere al Carlsrom

Autor: Mihaela Popescu 28.02.2008
Romanian Breweries Bereprod (URBB) a intrat pe segmentul still drinks cu brandul Granini, dupa investitii de 12 mil. euro intr-o linie de productie. Compania mizeaza in acest an pe dublarea ritmului de majorare a vanzarilor in volum pe piata bauturilor racoritoare pana la 45%, dupa ce in 2007 rata de crestere fata de 2006 a fost de 20%. Anul trecut, Carlsrom Beverage a avut vanzari de aproximativ 15-17 milioane de litri pe piata locala de soft drinks, pe care activeaza cu Orangina si Granini. "Intram pe o felie din piata mult mai mare si mai generoasa, care reprezinta 80% din vanzarile de bauturi racoritoare necarbonatate in Romania", a declarat Catalin Ignat, directorul de marketing al URBB. Noua linie de productie pentru bauturile racoritoare "Granini Racoarea Fructelor", cu o concentratie de fruct de 15%, are o capacitate de imbuteliere de 39.000 de litri pe ora, si a fost pusa in functiune in fabrica URBB de langa Bucuresti, unde compania are si facilitati pentru bere. URB B detine in prezent brandurile de bere Tuborg, Carlsberg si Skol, pe piata romaneasca.
"Ne vom putea extinde productia locala si pentru nectarurile si juice-urile Granini", a spus Shachar Shaine, presedintele URBB si Carlsrom Beverage. Acesta a mai precizat ca va fi luata in considerare si aprovizionarea pietelor din regiune cu bauturile Granini produse in Romania. Intrarea URBB pe piata soft drinks din Romania s-a realizat in anul 2005, cand Carlsrom a lansat bauturile carbonatate Orangina. Un an mai tarziu, Carlsrom a adus pe piata nectarurile si juice-urile Granini, printr-un parteneriat cu compania Eckes-Granini. Segmentul still drinks (continut de fruct sub 25%) a fost tintit pana acum de toti jucatorii importanti, Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, European Drinks, Romaqua, Tymbark si Parmalat.