Coca-Cola castiga din deprecierea dolarului

Autor: Ciprian Valentin Botea 14.02.2008
Coca-Cola, cel mai mare producator mondial de bauturi racoritoare, a anuntat ca profitul aferent trimestrului patru al anului trecut a depasit estimarile, pe fondul cresterii vanzarilor in Asia, America Latina si Statele Unite, scrie Bloomberg.
Profitul net al companiei a urcat in trimestrul patru cu 79%, pana la 1,21 mld. dolari (833 mil. euro), fata de 678 mil. dolari (511 mil. euro) cat a inregistrat in perioada similara din 2006, cand producatorul a fost nevoit sa-si reduca semnificativ valoarea operatiunilor nord-americane. Excluzand costurile de restructurare, compania a inregistrat un profit de 58 de centi pe actiune.
Coca-Cola a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor de bauturi racoritoare in China si Mexic, beneficiind in acelasi timp de pe urma declinului dolarului in fata celorlalte monede. De asemenea, compania a promovat puternic produsele Coca-Cola Zero si Vitaminwater, in incercarea de a contrabalansa scaderea cererii de bauturi racoritoare pe baza de zahar, reducand astfel avansul pe care il aveau producatorii PepsiCo si Nestle pe segmentul bauturilor necarbogazoase.
"Au investit, intr-adevar, multi bani in produsele de genul Vitaminwater", a declarat Walter Todd de la Greenwood Capital. "Consider ca au luat o decizie corecta incercand sa diversifice paleta de produse", a adaugat Todd. Vanzarile totale ale companiei au inregistrat un avans de 24%, ajungand pana la 7,33 miliarde de dolari
(5,04 mld. euro).
Veniturile anuale pe actiune ale companiei s-ar putea aprecia cu pana la 9%, a declarat Neville Isdell, directorul executiv al Coca-Cola. El spune ca vanzarile au urcat cu 2% pe piata americana, pe pietele din afara SUA inregistrandu-se insa o crestere mai puternica. Mai mult de 75% din castigurile Coca-Cola provin din afara Statelor Unite, iar declinul accentuat al monedei americane a contribuit cu 8% la cresterea veniturilor companiei.
Compania, care detine 10% din piata mondiala a ceaiurilor, si-a dat acordul pentru achizitionarea a 40% din actiunile Honest Tea, producatorul de ceaiuri imbuteliate cu un continut scazut de calorii. Tranzactia va costa Coca-Cola 43 mil. dolari (29,6 mil. euro). Anul trecut producatorul american a cumparat marca Glaceau Vitaminwater a Energy Brand, in schimbul careia a platit 4,1 mld. dolari (2,8 mld. euro).
In acelasi timp, compania rivala PepsiCo a anuntat o crestere de 17% a vanzarilor din ultimul trimestru al anului trecut, acestea ajungand pana la 12,3 mld. dolari (8,47 mld. euro).