Vanzarile de pe pietele din Europa de Est urca profiturile Volvo la 427 mil. euro

Autor: Miruna Vasilescu 07.02.2008
Volvo, al doilea mare producator auto din lume, a anuntat o crestere cu 9,8% a profitului din ultimul trimestru al anului trecut, datorita vanzarilor masive din Europa de Est care au compensat declinul SUA, scrie Bloomberg. Profitul net a crescut pana la 628 de milioane de dolari (427 mil. euro). De asemenea, vanzarile au crescut cu 25%, pana la 84,6 miliarde de coroane suedeze (9 mld. euro). Directorul executiv al companiei suedeze, Leif Johansson, a estimat ca piata europeana de autovehicule comerciale va creste cu pana la 10% in 2008, iar "cererea din America de Nord va ramane scazuta, ca urmare a declinului economic. Veniturile diviziei de camioane Volvo de pe piata americana au scazut cu 46%, iar cele din Europa au crescut cu 16%. "A fost trimestru mixt", este de parere Anders Bruzelius, analist la Sweden Bank. "Pe de-o parte vanzarile au crescut, iar de cealalta, profitul a fost sub asteptari." Profitul pe intreg anul 2007 a scazut cu 8,2%, pana la 14,9 miliarde de coroane suedeze (1,5 mld. euro).