Unilever creste preturile ca sa isi sustina profiturile

Autor: Andreea Neferu 30.10.2008

Unilever, al doilea mare producator de bunuri de larg consum din lume, a anuntat ca profitul din trimestrul trei a crescut cu 63% si ca vanzarile anuale vor depasi tinta propusa, scrie Bloomberg. Profitul net a crescut la 1,64 mld. euro (2,16 mld. dolari), sau 57 de centi pe actiune, fata de nivelul de 1,01 mld. euro inregistrat cu un an in urma, sau 34 centi pe actiune, surclasand estimarile de 1,49 mld. euro realizate de sapte analisti. Producatorul preconizeaza ca vanzarile vor creste in 2008 intre 3 si 5%, excluzand achizitiile si oscilatiile valutare. Nestle, cel mai mare producator mondial de bauturi si produse alimentare, si-a majorat prognoza de crestere a veniturilor cu 8%. Unilever a inregistrat o crestere mai mica a unitatilor vandute, pe care a compensat-o prin scumpiri pentru a tine pasul cu Nestle, Danone sau Procter & Gamble. "Desi preturile s-au majorat din cauza costurilor fara precedent, volumul de vanzari se mentine", a afirmat CEO-ul Unilever, Patrick Cescau.