Criza va lovi retailul alimentar din Romania in 2009; prima victima va fi segmentul premium

Ziarul Financiar 25.11.2008

Primele efecte ale crizei globale se vor resimti in retailul alimentar in anul 2009, sunt de parere retailerii si analistii prezenti la conferinta Mediafax "Piata de retail, inovatie in criza?".

Retailerii spun ca principalele consecinte ale crizei vor fi orientarea consumatorilor catre produse mai ieftine, deci implicit restructurarea portofoliului de produse din magazine, reducerea profitului operational si incetinirea extinderii retelelor care depind de finantari bancare.

"Segmentul premium va fi primul afectat pe piata bunurilor de larg consum. Loialitatea fata de marile branduri va fi greu de mentinut in conditiile actuale", a declarat Liviu Voinea, director executiv al Grupului de Economie Aplicata.

El a mai spus ca imprejurarile de pe piata s-au inrautatit incepand din luna octombrie, astfel incat evolutia din ultimul trimestru va fi inferioara primelor 9 luni.