Ultra Pro: Punem presiune pe reducerea chiriilor si inchidem magazinele neprofitabile

Autor: Sabin Popescu 22.01.2009

Marii jucatori din retailul electro/IT trec printr-o perioada de restructurari ale lanturilor de magazine.



Doi dintre cei mai mari retaileri IT&C de pe piata locala - K Tech / Ultra Pro si Depozitul de Calculatoare - au anuntat ca iau in calcul posiblitatea relocarii mai multor magazine din cauza chiriilor prea ridicate, precum si inchiderea unitatilor care nu reusesc sa treaca de break-even dupa o perioada prestabilita de timp.

Compania K Tech Electronics, operatorul retelei de magazine Ultra Pro Computers, ar putea inchide trei magazine in primul trimestru al acestui an in functie de rezultatul negocierilor chiriilor.
"In conditiile actuale de piata, daca cei care inchiriaza nu isi revizuiesc politica de preturi in conformitate cu piata, este normal sa renuntam la anumite spatii si sa cautam solutii alternative de relocare a magazinelor respective", a declarat Catalin Butolo, directorul de marketing al companiei, citat de agentia de presa Mediafax.
Lantul Ultra Pro, care genereaza jumatate din cifra de afaceri estimata la 120 mil. dolari (84 mil. euro), numara 54 de unitati, opt dintre acestea fiind situate in Capitala. Butolo nu a dorit sa precizeze locatia magazinele Ultra Pro care ar putea fi relocate.
C.N.D.P.I. Romsoft (Depozitul de Calculatoare), care a anuntat planuri de restructurari din luna octombrie a anului trecut, spune de asemenea ca ia in calcul relocarea unor unitati in cazul in care proprietarii nu doresc sa reinnoiasca contractele de chirie sau care nu doresc sa scada chiriile in concordanta cu piata actuala.
Pe de alta parte, decizia companiei de a inchide 12 magazine pare sa fi dat rezultate, sustine Adrian Furnica, directorul general al Romsoft. "Am inceput restructurarea retelei de magazine inca din luna octombrie si de aceea am reusit sa taiem din cheltuieli destul de repede", a precizat Furnica pentru ZF. "Este adevarat ca am inchis acele magazine care se deschisesera in cursul anului trecut (28 in total) si care nu ajunsesera la maturitate, adica sa treaca peste un sezon de iarna. Am inchis astfel in orase precum Roman, Barlad, Fagaras, Campina sau Medias, iar in acest moment operam 75 de magazine, in locatii de 'traditie'", a adaugat el. Compania avea 105 unitati la jumatatea lui 2008.
K-Tech este de asemenea hotarata sa inchida magazinele care nu ating pragul profitabilitatii dupa o perioada fixa de timp.
"Daca dupa noua luni nu ajunge la break-even, un magazin mai beneficiaza de o perioada de gratie de sase luni, in care desfasuram activitati de promovare a magazinului. Daca tot nu devine rentabil, se inchide", a spus directorul de marketing al companiei, adaugand ca in ultimii cinci ani nu au fost mai mult de trei astfel cazuri.
K-Tech estima un avans de 15-20% al cifrei de afaceri in 2008, la peste 120 mil. dolari (84 mil. euro). Oficialii companiei nu au dorit sa comenteze evolutia afacerilor si nu au oferit estimari cu privire la 2009. Pe de alta parte, Romsoft, care avea in plan afaceri de peste 70 mil. euro anul trecut, sustine ca ar putea incheia 2008 sub prevederi, din cauza situatiei economice generale. Furnica nu a oferit estimari exacte cu privire la evolutia pe 2009, precizand ca obiectivul companiei este de a rezista pe o piata extrem de volatila. "Nu mai conteaza in acest moment decat profitabilitatea."
Doi jucatori importanti din retailul IT/electro, Flamingo si Altex, au anuntat ca isi vor inchide magazinele neprofitabile.
Flamingo va renunta la 15-25 de unitati de mici dimensiuni, in timp ce Altex va inchide cel mai reprezentativ magazin al sau, Media Galaxy Unirea.