Lenovo planuieste extinderea "agresiva" pe pietele emergente

Autor: Mediafax 02.02.2009

Lenovo, al patrulea producator de computere din lume, intentioneaza sa se extinda "agresiv" pe pietele emergente si sa-si diversifice operatiunile pentru a obtine cresteri puternice ale vanzarilor, a declarat directorul general al companiei chineze, William Amelio, citat de presa internationala. La inceputul acestui an, Lenovo a anuntat ca a incheiat trimestrul al patrulea din 2008 in pierdere din cauza franarii activitatii economice, care a afectat vanzarile, compania urmand, in consecinta, sa concedieze 2.500 de angajati in cadrul unui plan amplu de restructurare. Actiunile companiei, listate la bursa din Hong Kong, au scazut cu 69% in ultimele 12 luni. "Aceste trenduri din industrie au creat ceea ce eu numesc furtuna perfecta cu care ne confruntam acum. Facem eforturi pentru a ne repozitiona, pentru a iesi din turbulentele economice mai puternici si mai viabili", a declarat Amelio, prezent la Forumul Economic de la Davos, Elvetia. Lenovo incearca sa-si diversifice operatiunile pentru a face fata declinului accentuat al cererii de computere pe piata chineza, activitatii comerciale reduse si lipsei de produse low-cost din oferta intr-o perioada in care apetitul consumatorilor pentru preturi scazute a crescut, a aratat oficialul companiei. Lenovo concureaza, pe plan global, cu Hewlett-Packard, Dell si Acer, iar principalul obiectiv al companiei pentru viitorul apropiat este sa obtina cresteri "semnificativ mai accelerate" pe pietele emergente din afara Chinei.