ANPC a primit peste 4.000 de reclamatii de la clientii bancilor

Autor: Mediafax 05.02.2009

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit anul trecut peste 4.000 de reclamatii de la clientii bancilor, nemultumiti de cresterile nejustificate ale dobanzilor si comisioanelor prevazute in contrate, precum si de introducerea unor comisioane noi. Reclamatiile primite de ANPC se mai refera si la incalcarea clauzelor contractuale de catre banci si la tranzactii bancare solicitate si neoperate de reprezentantii institutiilor financiare, potrivit Autoritatii. In cursul anului 2008, ANPC a cercetat reclamatiile primite si a sanctionat bancile cu amenzi in valoare de 880.600 de lei. Autoritatea precizeaza ca, la acea data, avea competente limitate in sanctionarea acestui comportament in relatia client - banca, din cauza legislatiei in vigoare.  Astfel, specialistii ANPC au pregatit un proiect de act normativ, care sa completeze Ordonanta Guvernului numarul 21 din 1992 privind protectia consumatorilor si sa modifice doua acte normative specifice domeniului bancar, respectiv Legea creditului ipotecar si Legea creditului de consum.