Nielsen: Vanzarile de ulei au trecut de 210 mil. euro, dar volumele scad

Autor: Mediafax 25.02.2009
Vanzarile de ulei au crescut anul trecut cu 53%, la 788 mil. lei (circa 214 mil. euro), dar au scazut, din punctul de vedere al volumului, cu 11%, la 120,5 milioane litri, evolutia indicatorilor fiind influentata de majorarea semnificativa a preturilor, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen. In 2007, vanzarile de ulei au totalizat 516,2 milioane lei (circa 155 milioane euro) si 135,4 milioane de litri. "Cresterea valorii vanzarilor si scaderea volumului se datoreaza majorarii preturilor in 2008. Anul trecut, pretul materiei prime, in special la floarea-soarelui, a crescut cu 50-60% comparativ cu 2007, aceasta majorare reflectandu-se in pretul final al produsului. Totodata, trebuie sa avem in vedere ca ponderea materiei prime reprezinta 80% in totalul costurilor pe care le au producatorii de ulei", a declarat presedintele patronatului din industria uleiului, Viorel Zichil. Potrivit datelor Nielsen, cota valorica a uleiului de masline a scazut anul trecut de la 6,45% la 5,66%. Din punctul de vedere al volumului, acest tip de ulei a avut o pondere de 1,59%, in avans cu 0,57 puncte procentuale. Conform analizei Nielsen, principalii producatori de pe piata uleiului sunt Bunge Romania, Argus Constanta, Cargill Romania si Prutul Galati.